Začnite s cvičením na 5!

Zdravie a krása:Fitness

Adriana Peťková 16.01.20146438

Začnite s cvičením na 5!

Všetci dobre poznáme ten pocit, keď niečo chceme, ale predsa sa k tomu nevieme odhodlať. Začína sa to už ranným vstávaním a pokračuje to tak celý deň,pokiaľ si neuvedomíme, že by sme sa asi mali začať riadiť vetou: “Nehovor, čo chceš urobiť, urob to!” Zistíme, že náš zdravotný stav môže byť lepší, že naša postava môže vyzerať lepšie a že sa cítiť môžeme lepšie aj my samotní. Vtedy dostaneme chuť cvičiť. Fitness zaujíma ľudí v každom veku a je takisto odporúčanou témou pre všetkých, ktorí svoj voľný čas chcú využiť efektívne a zároveň potrebujú pre seba spraviť niečo viac. Hovorí sa, že najhoršie je spraviť prvý krok. Ako teda začať? Prinášame Vám 5 zaujímavých rád a nápadov na 5 slov:

1. Zhodnoťte si svoje možnosti!

”V prvom rade si treba reálne zhodnotiť svoj zdravotný stav a možnosti, silové a kondičné. A samozrejme aj financie, “ radí Miloslav Káňa a dodáva, že ak má človek dobrý zdravotný stav a dostatok financií, chýba mu len odhodlanie. Vhodné je určite vraj navštíviť cvičisko mimo Vášho bydliska. Neodporúča sa cvičenie doma kvôli ďalšej motivácii.

2. Osvojte si svoju techniku cviku!

Ak chcete začať cvičiť, musíte ísť na to pomaly, neočakávať hneď zázraky. Najprv si osvojte techniku cviku s malými váhami a takisto treba vedieť správne dýchať. “Dôležitý je ale hlavne Váš individuálny prístup. Seriózne posilňovať sa nedá kolektívne.” hovorí Július Karabinoš.

3. Nájdite to, čo Vás baví!

"Pokiaľ neviete, na akej ste úrovni s cvičením, začnite sami, ideálne s trénerom. Rozcvičte sa a potom skúšajte všetko a nájdite v sebe to, čo vás baví.” Miloslav Káňa svoje slová dopĺňa aj tým, že existuje pravidlo desiatich hodín. Vždy, kým niečo zavrhnete, strávte s tým športom minimálne desať hodín. Až potom môžete povedať, že Vás to nebaví.

4. Vopred si plánujte svoje cvičenie!

Cvičenie si naplánujte dopredu. Sami si vyberte, či sa Vám ráno vstáva ľahšie a cvičenie Vám pomôže k lepšiemu štartu dňa, alebo nepatríte medzi ranné vtáčatá a tréning Vám padne vhod poobede, alebo skôr večer. Následne si určite, ktoré dni sa tomu budete venovať. Ideálne si naplánujte pevné tri dni v týždni. Pamätajte si, že pravidelnosť je základom úspechu a svoj plán nemeňte, aj keď sa Vám práve aktivitu vykonávať nechce.

 

5. Nevracajte sa k starým nerestiam!

“To, čo si na svojom tele vybudujete, za vás nikto iný a nič iné neurobí. Keď Vám niečo pomôže na chvíľu schudúnť, neudržíte to, ak si svoj životný štýl nezmeníte. Ak sa vrátite k svojim starým nerestiam, priberiete,”  radí opäť Miloslav Káňa.

 

Najhoršie je síce spraviť prvý krok, ale keď už začnete kráčať a obzriete sa späť, zistíte, že ste toho prešli celkom dosť a za úspech vďačíte hlavne sebe.

V tomto článku boli použité rozhovory s nasledujúcimi dodávateľmi: Július Karabinoš, Miloslav Káňa

Prečítajte si aj (Aktívna) Chvíľa pre ženy

Zaujalo nás:

- Chcete si vyskúšať byť fit za 30 dní vlastným tréningom? Ako sa dostať do formy za 30 dní, alebo

- Môžete použiť trebárs tieto predcvičovacie videá:

 

 

foto: www.healthyholic.com, www.getimusic.com

 
Komentáre Disqus.
(5/5) 1 referencií
Tréner Milo

Prečo trénovať so mnou? Mám za sebou odtrénovaných vyše 3500 osobných tréningov s klientmi a…

(0/5) 0 referencií
Karabinoš

Chudnutie pod vedením Jula Karabinoša Je založené na metóde behaviorálnej psychoterapie, ktorá…

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!
Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím